Tuesday, February 10, 2009

Minta bertempat...barulah berkat

Salam semua...

Seketika apabila ribut melanda di beberapa negeri di Utara...saya teringatkan sesuatu. Saya teringatkan sahabat kisah saya Harizan. Saat kami semua dibelasah teruk di kaki Bukit Asahan dengan aksi Commando Rest, beliau dengan penuh selamba tersenyum sambil berkata pada saya,"aku doa Allah bagi aku jadi pandai, ameen...".

Moral ceritanya, apabila kita ditimpa musibah atau dizalimi, berdoalah. Ketika ini, doa kita Insya Allah teramat makbul. Begitulah jua keadaannya apabila kita kehilangan sesuatu, berdoalah agar Allah gantikan dengan yang lebih baik. Pastinya sesuatu yang lebih baik akan disampaikan jua. Minta biar bertempat, dendam bergantikan berkat, hilang bergantikan cepat, marah bergantikan nasihat, meluat tetaplah meluat. Namun persoalannya sejauh manakah kita semua yakin dan percaya? Percayalah....wassalam.



No comments: