Sunday, September 7, 2008

Mengapa Kau Termenung...

Salam buat semua..

Biarpun Ramadhan baru 6 hari berlalu, orang ramai telah mula sibuk dengan persiapan raya, saya juga tidak ketinggalan. Persiapan saya yang utama hanyalah satu, tiket bas....yang telah habis dijual sejak minggu lepas. Apa kan daya, sedari dulu saya jenis yang tak pernah ambil pusing urusan cuti sebab dah terbiasa mudah. Kali ni padan muka saya...termenunglah sekejap mencari ilham untuk pulang berhari raya. Muktamadnya, saya kini sedang giat mencari teman-teman sekapai untuk berkongsi kereta ke Butterworth menjelang Syawal ini.

Biarpun ada yang sedikit sinis dengan istilah agak berada yang telah saya suarakan pada posting lepas, saya tidaklah berkecil hati. Manusia tak akan paham semua benda yang kita cuba sampaikan namun kita pula sebolehnya perlu mengelakkan diri daripada disalah erti. Alhamdulillah saya bersyukur kerana masih berpijak di daratan dan berdoa agar ia kekal selamanya. Kesusahan lampau semasa kecil, keperitan menjadi siswazah ketika ekonomi gawat dan kepayahan memulakan kerjaya sebagai usahawan kecil dahulu tetap segar di ingatan. Sesekali kisah lampau ini akan dikongsikan dengan isteri hanya semata-mata untuk mengingatkan diri agar tidak lupa asal usul. Tidak perlulah dipanjangkan perbincangan sebegini memandangkan isu 'orang minyak' rupanya masih belum terpadam sepenuhnya.

Kepada pembaca yang mungkin menyedari sedikit perubahan kepada laman abu-fateh, diminta agar janganlah cepat melatah. Silalah baca beberapa posting sebelumnya yang sedikit menceritakan kenapa perubahan ini berlaku..semuanya berkaitan. Demi agar tidak disalah erti, saya sertakan di sini satu posting daripada laman Saifulislam sebagai iktibar buat semua terutamanya diri yang serba dhoif ini, Insya Allah...wassalam.


No comments: