Sunday, April 3, 2011

Kembali ke alam bayi...


Salam semua...

Alhamdulillah, sesi bersama Prof Muhaya semalam sangat melegakan. Melegakan minda, melegakan nafsu, melegakan emosi dan melegakan fizikal yang selama ini dah sedikit hilang keseimbangan. Pengalaman bersama Prof menjadikan saya kembali berfikir seperti seorang bayi...Ya, bagaikan seorang bayi yang comel selepas dilahirkan ke alam ini.

Bayi tidak punyai musuh, dan tidak fikirkan tentang musuh. Bayi tidak mengata orang dan tidak ada orang mengata perihalnya. Bayi sangat positif terhadap semua benda, dan seluruh alam positif terhadapnya. Bayi tiada perasaan negatif dan tiada sesiapa yang negatif terhadapnya. Bayi suka senyum kepada sesiapa sahaja dan siapa sahaja pasti tersenyum kepadanya. Bayi melihat dunia dengan penuh kegembiraan dan membawa kegembiraan kepada orang disekelilingnya...

Marilah kita mengubah diri kita dengan mengubah minda. Dengan minda, kita boleh membuat pelbagai perkara termasuklah mengubah dunia! Dengan minda yang betul dan mengikut syariat yang dibawa Rasul, kita bakal ke syurga...Ameeen.

No comments: