Monday, November 3, 2008

Zaman dah berubah, dunia dah maju....

Salam semua....

Tersedak saya seketika membaca akhbar Kosmo sekembali daripada pejabat tadi. Manakan tidaknya, Kedah diberitakan setaraf dengan Kuala Lumpur sekarang ni. Tahap Gaban, kata anak muda sekarang....Namun yang sebenarnya segala mak nenek penyamun dah mula duk timbul kat negeri ku yang tercinta ini. Mungkinkah semua ini hasil sampingan yang perlu dirasai apabila "zaman dah berubah, dunia dah maju"?

Di dalam posting Sejenak Bersama Kumar, saya menulis untuk melegakan kesesakan nafas dek telatah warga kota. Posting kali ni pula, saya tersedak kambing kerana di Alor Setar pun dah muncul ramai penyamun tarbus. Kes ragut, samun, curi, dan pastinya jenayah tersempoi di abad ini, culik dah sampai ke Bandaraya Alor Setar. Kecut perut memikirkan nasib emak dan anak buah kesayangan yang tinggal di sana.

"Ya Allah, peliharakanlah kami insan yang lemah ini daripada bala dan bahaya, musibah dan petaka, kejahilan umat yang melanda, kebejatan dunia yang menggoda , kesesatan ilmu yang durjana , kerakusan nafsu menggila, kejahatan jin dan manusia...." ameen. Dah tak mampu rasanya nak teruskan menaip dengan sedak yang masih belum hilang ini...sekian dulu wassalam.

No comments: