Friday, November 21, 2008

Lagi-lagi Dajjal...


Salam semua...

Dah lama saya tak mengikuti perihal Teori Konspirasi tentang Dajjal. Namun sejak ekonomi dunia jatuh merudum, saya sedikit obsess mencari rahsia di sebalik keajiaban yang berlaku secara tiba-tiba ini. Akhirnya saya ditemukan dengan Teori Konspirasi yang pada asalnya diwar-warkan oleh penganalisis barat. Mereka ini dikenali sebagai kumpulan Anti Sematik, ataupun anti Yahudi. Banyak juga fakta bersifat 'underground' dikemukan oleh kumpulan ini yang boleh dikatakan logik malah selari dengan situasi sebenar dunia hari ini. Secara peribadi, saya memilih untuk berhati-hati di dalam menerima fakta yang dikemukakan mereka kerana 'mustahil' keseluruhannya adalah benar.....

Saya syorkan setiap pembaca melawat blog ini dan sila buat kesimpulan sendiri. Pengalaman bersahabat dengan orang anggota pasukan keselamatan membolehkan saya mengetahui sedikit sebanyak pergolakan di dalam negara termasuklah perihal antarabangsa. Apabila fakta ini cuba dibandingkan dengan maklumat yang saya perolehi daripada internet, tak tidur malam juga dibuatnya. Cukuplah sekadar saya katakan kita tak perlu mengetahuinya secara mendalam. Lagi banyak yang kita tahu, lagi gerun jadinya. Kalu tahu sekalipun, tak membawa sebarang makna jika hanya digunakan sekadar untuk berbual kosong.

Namun seperti yang telah dijanjikan Allah kepada semua orang beriman, doa adalah senjata utama kita. Biarlah sehebat manapun teknologi, rangkaian hubungan, muslihat dan perencanaan yang dimiliki musuh (Dajjal dan sekutunya), mereka hanyalah makhluk Allah semata-mata. Apa sangatlah hebatnya makhluk ini berbanding Penciptanya sendiri. Biarpun perencanaan mereka sentiasa bergerak aktif di seluruh dunia, mereka hanya mampu merancang. Adalah menjadi tanggungjawab kita untuk bersedia sewajarnya menghadapi situasi ini selain memohon bantuan daripada yang Esa. Saya masih ingat pesan ustaz perihal maksud sebuah Hadith yang dipelajari semasa di sekolah dahulu, "Kalau seluruh penduduk dunia berhimpun untuk menyakitimu namun Allah tidak izinkan, maka tidaklah kamu akan disakiti sedikit pun. Kalau seluruh penduduk dunia berhimpun untuk menolong kamu tanpa keizinan Allah, maka tiada siapa jua yang boleh menolongmu".

Saya sudahi posting ini dengan seruan agar kita semua bersama-sama mendoakan keselamatan diri sendiri dan keluarga daripada fitnah Dajjal. Silalah berjumpa dengan mereka yang lebih alim dan fakih untuk mendapatkan doanya itu. Paling tidak pun, sila layari blog yang saya cadangkan di atas kerana terlalu sukar buat saya untuk meringkaskan kesemua maklumat di dalam satu posting. Malah laman blog tersebut juga menyediakan beberapa amalan khusus yang dianjurkan baginda Nabi s.a.w. untuk menghalang fitnah Dajjal laktullah ini. Sekian dahulu buat hujung minggu ini, wassalam.

2 comments:

Anonymous said...

Assalamu'alaikum...

Terima kasih kerana memilih blog kami iatu dajjal.wordpress.com sbg link pilihan anda. Kini blog kami telah berpindah ke alamat baru iaitu http://ibnuyaacob.com

-blog admin

cia said...

semoga Allah merahmati kamu dan keluarga kamu.....posting awak saya respect..hormati....