Saturday, August 9, 2008

Kemewahan Yang Menipu...(Jom Berbasikal)


Salam semua...

Pada posting lepas saya selitkan 2 klip video yang agak santai daripada negara jiran, posting kali ini adalah intipati sebenar yang ingin saya kongsi bersama pembaca abu alfateh. Sebenarnya saya begitu teruja setelah membaca satu artikel ilmiah yang disiarkan di laman Hembusan (Bro Tawel). Teruja megikuti pengalaman beliau yang merantau di negara orang dan dibandingkan pula dengan apa yang berlaku di Malaysia bumi bertuah ini.

Bro Tawel telah mengarang 3 artikel khas berkaitan budaya berbasikal yang pada hemat saya cukup berharga untuk dijadikan pendorong bagi mereka yang ingin berbasikal. Malah dibawakan juga contoh yang amat relevan dan mudah difahami samada anda seorang pakar Sains ataupun pakar kantoi mata pelajaran Sains semasa di sekolah dahulu. Jika anda seorang pembaca aktif, silalah ikuti perbahasan panjang lebar beliau di link1, link2 dan link3. Namun jika kureng dalam bab nak mentelaah nie....saya cadangkan bacalah sekurang-kurangnya link1 untuk mendapatkan feelnya dahulu...

Syukur ke hadrat Ilahi dan terima kasih bebanyak saya ucapkan pada bro Tawel kerana tampil dengan hasil yang cukup bermakna ini...Selamat membaca pada yang lain...wassalam.

No comments: