Monday, October 3, 2011

Subaru Impreza vs Nissan Latio...


Salam Semua,




Pagi ini, sebelum subuh lagi saya sudah bertolak dari Kuantan untuk ke KL menghadiri kursus selama 4 hari di Bangi. Berkobar-kobarlah semangat menghadiri kursus ini bagi tujuan untuk menjadi jurulatih pula pada bulan November nanti. Setelah menghampiri kawasan Genting Sempah yang tersangatlah tinggi dan lama pendakiannya, saya mulai memotong dengan berahinya kerana sudah hampir 1 jam terlewat. Dek kerana Latio hitam saya juga bergear manual, kerja memotong dan men'drift' di selekoh dan ceruk Genting Sempah yang tajam lebih mudah dilaksanakan.

Sehinggalah sampai ke satu selekoh, saya menyedari satu kereta bewarna biru tua yang sedang laju mengejar saya dari belakang. Sekilas pandang dari cermin belakang kereta, saya menyangka sebuah Subaru Impreza WRX sedang mengaum di belakang saya. Hati kecil saya berkata, "Laju betoi Subaru nie, tak dan nak masuk tepi dah rapat". Sehinggalah saya masuk ke kiri jalan, maka Subaru biru itupun dengan selambanya memotong tanpa sebarang masalah. Ketika itulah saya baru tersedar, betapa Subaru Impreza khalayan saya tadi hanyalah sebuah Nissan Bluebird yang disolek secukup rasa...

Wow! Power betoi Nissan Bluebird rupanya. Sungguh 'unsangkarable' bagi kereta yang mungkin sahaja dah berumur hampir 30 tahun. Kalaupun enginnya dah bertukar baru, saya teruja juga sebenarnya tadi. Huh...Tipah tertipu bang!

No comments: