Tuesday, October 4, 2011

Orang Muda Pun Poyo Jugak Rupanya...

Salam semua...

Sejak saya mula mengikuti blog bro Aidid dan karkun Hamka (Kereta Mayat), terasalah betapa jelas poyonya bahasa di dalam blog ini. Patut sangatlah dua blog yang sungguh 'ngetop' di kalangan anak muda ini mencecah jutaan pelawat, woohaaa...(kes plagiat la nie, lagikan hakim pon dah pandai memplagiat huhu).

Namun, malam ini terasa la macam dunia dah sedikit terbalik. Saya singgah makan malam di medan selera bersebelahan Masjid UNITEN dan sempat pula mendengar sesi ceramah akhir para calon yang bakal bertanding di dalam pilihanraya mahasiswa di sana. Terkejut 'biawak' saya dibuatnya yang sedang menikmati hidangan sambil mencuri-curi dengar salah seorang calon yang dengan penuh poyonya membawakan tema ESQ165 semasa sesi pembentangan beliau. Di antara perasaan nak sukke (gelak) atau takjub dek lenggok bahasanya, saya memilih untuk cepat-cepat makan dan terus meninggalkan medan selera tersebut sebelum saya hilang selera.


Sambil berjalan ke kereta, sempat juga saya terperasan dua orang 'abang misai' yang berpakaian preman sedang menjamah kacang tanah cap Nyan Yin dengan mulut yang berasap-asap sambil tekun memantau para calon menyatakan misi masing-masing. Selamat mengundi kepada para mahasiswa sekalian, anda mampu mengubahnya! Sekian dahulu, wassalam.

No comments: