Tuesday, October 4, 2011

Mencari Makna Dalam Pekerjaan...


Salam Semua....


Dengan gaya berpelikat, pagi ini saya masih di lobi asrama PERMATA sambil melayari internet setelah usai solat subuh. Semuanya gara-gara tertinggal kunci bilik, dah tua barangkali...Sedikit perkongsian ilmu yang saya perolehi semalam daripada jurulatih otai HSE di PETRONAS, Hj Abu Bakar atau lebih dikenali dengan nama Hj Burn. Setelah tamat sesi semalam, saya sempat berbincang dengan beliau tentang beberapa perkara. Namun satu perkara yang amat terkesan di hati saya apabila beliau berkongsi matlamat menyampaikan sesuatu latihan kepada staff. Katanya dengan jujur, " Zam, depa-depa (mereka) ni satu hari akan jadi orang penting di PETRONAS. Bila depa dah jadi CEO ka barangkali, harap depa boleh ingat apa saya pesan tadi..."


Perghhhh, sampai begitu sekali harapan beliau rupanya. Saya belajar sesuatu yang baru semalam. Saya belajar cara untuk mencari makna dalam pekerjaan. Terima kasih Hj, jasamu dikenang...Sekian dahulu, wassalam.


(Staff PERMATA yang menjaga asrama pun dah sampai, selamat chek)

No comments: