Wednesday, May 25, 2011

The USD1.2b guy...Tony Hsieh, eh banyak tu...



Salam semua,


Sehari dua ini saya tak sempat nak menulis kerana terlalu asyik melayan buku. Beberapa buku yang saya pinjam dan ada pula yang baru dibeli di pekan Kuala Terengganu. Antaranya adalah buku karangan Tony Hsieh bertajuk 'Delivering Happiness'. Saya membeli buku ini dengan niat untuk mencari idea, setidak-tidaknya untuk hobi baru saya bagi beberapa tahun ini. Saya sedang berkira-kira untuk menjadi penulis sambilan. Biarpun cadangan asalnya hanyalah untuk menulis sebuah buku ringkas, yang santai dan mudah bahasanya. Buku yang berkonsepkan kehidupan yang berteraskan keikhlasan dan makna...

Mungkin bagi sesiapa yang mengenali Tony sedar betapa jauhnya beza falsafah yang dipegang oleh Tony, namun ada kebaikan juga di dalam tulisan santainya yang menjadi best seller di US. Bagi pembaca budiman, doakan muga saya diberi kekuatan untuk berkarya kreatif . Sekian dahulu, wassalam.


No comments: