Saturday, June 20, 2009

UG : Ulasan Ust Ahmad Awang dan Saifulislam..mesti baca

Salam semua......

Sejak bermulanya perang mulut antara dua pemikiran yang berlaku di dalam parti PAS bebaru ini, ramai yang gelisah dan tak kurang juga yang dah naik darah. Tinjauan saya ketika melawat ke blog yang menyokong mahupun yang menentang isu UG (Unity Govt.) ini, rata-rata moodnya hampir sama. Yang menyokong menghentam puak berlawanan dan begitulah pula pihak yang satu lagi....."pi mai-pi mai tang tu".

Saya sendiri terasa juga nak turut serta dalam acara maki hamun di dalam blog berkenaan, namun setiap kali pendapat saya dilontarkan ada sahaja masalah yang timbul menyebabkan ulasan saya tak dapat tersiar.....sehinggalah ke hari ini. Saya diketemukan dengan satu tulisan yang agak adil dan boleh diketengahkan untuk bacaan umum. Silalah baca sendiri kedua-dua laman di bawah untuk mengetahui lebih lajut apa yang yang saya maksudkan.

Harapan saya hanyalah satu, agar semua kita dapat mengambil iktibar daripada peristiwa bersejarah ini dan 'dikembalikan' ke jalan yang benar. Selamat membaca .



Baca selanjutnya di Greenboc :


"Sehingga hari upacara angkat sumpah Menteri Besar Perak (Dato’ Seri Haji Nizar Jamaluddin) agen UMNO masih lagi datang menemui saya di perkarangan Istana Iskandariah. Sehari sebelumnya Dato’ Zahid Hamidi mengejar saya untuk pertemuan 4 mata dengannya tetapi beliau gagal berbuat demikian apabila saya meminta pihak polis mengawal rumah saya (rujuk posting berkenaan tahun lepas).

Bayangkanlah bagaimana perasaan saya atau sesiapa juga seperti yang saya alami tiba-tiba mendapat tahu kemudian Pimpinan Tertinggi PAS berunding dengan UMNO untuk membentuk kerajaan PAS bersama UMNO/BN. Walaupun saya hanya mengetahuinya selepas kira-kira 2 bulan kemudian, saya tetap terasa amat pelik dan tersentuh dengan tindakan pimpinan itu. Apahal pun saya menerimanya kerana ia sudah menjadi perkara akademik dan sejarah sahaja. "



Baca selanjutnya di Saifulislam :


Harakahdaily tiada maklumat.

Laman web rasmi PAS tiada maklumat.

Usrah masih bertatih untuk mengecap nilai efisyensi.
Dan dalam masa yang sama Mursyidul Am berkata sesuatu manakala Tuan Presiden berkata sesuatu yang lain.


Alasan manipulasi media sudah tidak laku kerana PAS serta sesiapa sahaja mempunyai 1001 ruang untuk menyatakan apa yang tidak boleh dinyatakannya di media milik UMNO atau Barisan Nasional. Mana mungkin penjelasan dilewat-lewatkan, berulang-ulang kali… tanpa menjangkakan kerugian dan kemalangan menimpa PAS akibat sikap tidak kompeten seperti ini.

Jangan nanti alasan ‘ada benda yang orang tidak boleh tahu’ diulang berkali-kali sehingga massa pun sudah malas untuk ambil tahu.

Era perang digital, jangan lagi membawa sikap analog yang membinasakan.

No comments: