Wednesday, July 30, 2008

Kena Jadi Ketua La Pulok....

Salam Semua...

Sebulan lepas saya secara suka-suka mendaftar nama untuk menyertai perbarisan Kawad Hari Merdeka untuk kontigen Petronas Pahang. Niat di hati sekadar untuk mendapat cenderahati kawad dan tentunya pengalaman mewakili pasukan baru. Tanpa disangka-sangka...namaku naik pula untuk jadi Parade Commander. Sesuatu yang selalunya akan dicuba sehabis riang untuk menolaknya. Sungguh tak kusangka..pisang tak berbuah kali nie, padan muka saya.

Niat sekadar untuk suka-suka dah makan tuan. Dah jadi ketua di hadapan kena la hadir latihan setiap hari, pastu suara pula nak kena jaga. Sejak dalam PALAPES, saya memang telah terkenal dengan perangai yang suka curi tulang atau bahasa askarnya 'take cover'. Bukanlah bermakna saya malas membantu rakan-rakan yang lain, saya sekadar suka berada di belakang tabir. Namun apa kan daya, tubuh badan yang setinggi 1.82m ini tak mampu untuk disembunyikan daripada pandangan mata kasar. Terima sahajalah Labu....jangan masuk angin keluar asap sudahhhh

Bila dah terpilih untuk berada di hadapan sekali, maka terpaksalah pula nak kontrol hensem semasa berkawad, nak garu-garu sket pun susah. Emmm bila fikir-fikirkan kembali, taatnya saya semasa berkawad mengalahkan ketaatan semasa solat...jauh pula kalahnya tu. Dunia..oh dunia...dalam kawad, bulu hidung pun tak goyang, walhal time solat, sikit lagi nak mencapai tahap goyang Gerudi Inul (yang kununnya sedang menerima ujian Tuhan )...heheheh kesitu pulak..apa-apa pun doakan saya berjaya dalam kawad yer..wassalam.

No comments: