Monday, July 21, 2008

ESQ165 - Teknik Munajat ala High Tech




Salam semua...

Biarpun jadual harian kini agak penuh, saya usahakan jua untuk melawat dan menulis sepatah dua di dalam abu alfateh. Seperti ada yang tak kena untuk saya meninggalkan dunia blog semata-mata beralasankan sibuk. Tambahan pula setelah saya meletakkan maltamat memblog ini untuk berkongsi pengalaman dengan pembaca yang sudi menjenguk.

Hujung minggu lepas, saya tidak balik Penang kerana mengikuti latihan 3 hari ESQ 165 yang berlangsung di Kuantan. Suasana latihan memang mengharukan dengan tangisan daripada para peserta. Mungkin sebahagian besar peserta jarrang-jarrang mengikuti kuliah kerohanian atau tidak pernah langsung agaknya. Bagi saya yang membesar di Sekolah Menengah Kebangsaan Agama (SMKA), program sedemikian ibarat zikir munajat yang biasa diamalkan...cumanya ESQ 165 menggunakan teknologi moden dalam program munajatnya.

Insya Allah, saya kongsikan bersama beberapa isi penting yang dikupas semasa program berlangsung, terutamanya yang tidak terdapat pada program zikir munajat yang biasa saya ikuti.....tungguuuuuuuuuuu, wassalam.

No comments: