Friday, July 11, 2008

Hajat Tak Kesampaian....


Salam semua...

Sebenarnya sejak dua menjak ni, saya kurang berbicara bab politik kerana sedikit kecewa kepada para pembesar Pakatan Rakyat. Bagi saya sebahagian mereka telah terlebih sudu dari pinggan dengan mengapi-apikan rakyat untuk menyalahkan Petronas....biarpun mereka tahu siapa pengkhianat negara yang sebenarnya.

Saya pernah terfikir sendirian kenapalah agaknya Petronas yang cuba dijadikan kambing hitam di dalam hal kenaikan harga minyak ini? Pasti ada rahsia di sebalik keghairahan menggila orang politik nie...Yang menariknya, menantu Memanda Menteri pun join sekali nak salahkan Petronas....kenapalah agaknyer yer? Nak jadi CEO? Nak ganti CEO sediada dengan orang politik? Nak kasi Petronas dipegang olah bangsa Malaysia? Entahlah hanya mereka dan keluarga mereka sahaja yang tahu jawapannya...

Saya sebenarnya masih menunggu mana-mana pimpinan PAS yang akan bangkit untuk mempertahankan warga kerja Petronas yang telah terinaya dalam permainan politik tak ikhlas ini...Dalam penantian saya selama sebulan ini, saya hampa.....Bahkan pesan saya kepada isteri, andai kata tiada pimpinan PAS yang membuat kenyataan agar jangan dipersalahkan orang Petronas secara melulu, saya akan memboikot Pilihanraya Umum seumur hidup.....

Mungkin ada pembaca yang merasakan saya over, namun mata memandang nampak tak berat pun...yang berat pada bahu yang duk pikul nie. Tak perlulah saya ceritakan apa yang warga Petronas lalui selama 2 bulan ini. Dalam emel pun dah belambak-lambak orang salahkan warga Petronas. Pelbagai fitnah yang langsung tak masuk akal bertebaran di sana sini sehinggalah ke tangga masjid, dah tak pelik apabila ada yang percaya...perghhhhhh.

Tunggu punya tunggu akhirnya hanya Tun Mahathir yang muncul secara terbuka membela warga Petronas. Sebagai penasihat Petronas, kenyataan Tun itu sememangnyalah antara tanggungjawab seorang penasihat. Berkecai harapan saya untuk meneruskan penantian ini...berkecai harapan untuk mendengar rayuan pimpinan PAS (yang sepatutnya menasihat) agar rakyat tidak salahkan kami. Nampak gayanya PRU 12 adalah yang terakhir buat diri ini. Saya petik sebahagian kata-kata Tun di bawah ini sekadar renungan bersama, sekian wasslam....

" Saya berasa amat sedih kerana ada orang menyalahkan Petronas kerana kenaikan harga minyak sehingga sanggup mengkasari beberapa pekerja Petronas yang memakai baju Petronas dan menolak-nolak mereka dalam keretapi komuter....." baca selanjutnya di sini

No comments: