Tuesday, September 20, 2011

Promosi Kain Pelikat Tenun Asli Terengganu

Salam semua,

Posting kali ini adalah iklan jualan kain pelikat tenun asli di Terengganu yang saya sering war-warkan pada blog jualan jubah di sini. Untuk makluman, kain pelikat tenun ini memang sukar dicari biarpun di negeri Terengganu sendiri. Secara kebetulan saya telah ditemukan dengan pembekalnya yang bersetuju untuk menjadi rakan niaga biarpun baru sahaja berkenalan. Jika di Pahang, memang agak mudah untuk mendapatkan kain pelikat tenun Diraja, namun harganya la pulak yang kurang meberansangkan dek kerana status Diraja nya dan mungkin juga pada kualiti benang songket yang digunapakai.


Kain ini boleh sahaja digunapakai seperti kain pelikat biasa atau untuk dijadikan sampin. Pada pendapat saya, kain sarong ini 'terbaekkk' untuk dijadikan hadiah kerana ia adalah sesuatu yang sangat jarang-jarang ditemui di pasaran. Saya sekadar mencadangkan ia dijadikan hadiah kepada para bakal Haji, staff yang bakal bersara mahupun kepada tetamu korporat atau insan tersayang tak kira jantina. Terdapat pelbagai rekaan yang bersesuaian yang akan saya kemaskini gambarnya nanti.



Buat sementara ini, saya sudahpun berjaya menjual 8 helai kain ini secara offline, dan sekarang sedang bercita-cita untuk memasarkannya secara online. Saya menawarkan harga RM150 kepada yang berminat untuk membeli secara runcit. Kepada yang nak memborong, silalah hubungi saya di talian yer...sekian wassalam.




Contoh gambar kain pelikat tenun yang telah pun terjual

No comments: