Friday, September 23, 2011

Program Minda Positif Untuk Warga Pendidik...

Salam Semua,

Pada bulan lepas, saya sempat menjayakan program Minda Positif yang dianjurkan di INSTEP. Alhamdulillah, sambutannya amat memberansangkan. Biarpun program berlangsung di sebelah petang, para peserta rata-ratanya menumpukan perhatian di sebalik suasana dewan yang sangat sesuai untuk terlentok. Dengan masa yang terhad selama satu jam setengah, saya sekadar berkongsi beberapa fakta dan situasi semasa yang berlaku di dalam kehidupan dan cara mengatasinya. Ada sebilangan peserta yang mahu mendapatkan penerangan lanjut setelah usai program namun kebanyakannya terus sahaja pulang untuk menyediakan juadah berbuka barangkali.

Saya berharap mudah-mudahan khidmat ini dapat saya teruskan di masa hadapan. Bukan untuk mencari pendapatan tambahan, sekadar untuk berkongsi pendapat dan pandangan sambil menambah ilmu di dada. Jika ada sekolah di sekitar kawasan Kuantan atau Kuala Terengganu yang ingin mengadakan program untuk peningkatan staff mahupun untuk murid (terutamanya yang bermasalah) secara percuma, bolehlah menghubungi saya secara terus. Sejujurnya saya amat 'cemburu' takala membaca bog Prof Kamil yang amat cepat merebut segala peluang untuk digunakannya memberi khidmat amal kebajikan. Mungkin gamaknya Allah yang Maha Mengetahui masih belum mengizinkan saya untuk menjadi aktif seperti Prof disebabkan kelemahan yang masih ada pada diri ini.

Insya Allah, dengan sedikit tenaga dan masa terluang yang diberikan ini, saya berazam untuk menyediakan khidmat amal kebajikan ini kepada sesiapa atau mana-mana organisasi yang berminat. Kepada pembaca budiman, sampai-sampaikanlah hajat ini kepada yang berkenaan yer...Sekian dahulu, wassalam.



2 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum Abu Fateh

Boleh kasi no HP tuan untuk dihubungi?

Abu Alfateh said...

Salam tn,

Sy boleh dihubungi pada no hp : 0194575309