Tuesday, December 13, 2011

Magik dek sekeping kertas...

Salam semua,
Berapakah nilai tertinggi pada sekeping kertas yang ada pada anda sekarang? Jika anda nilaikannya dengan sekeping note RM100, alangkah ruginya. Jika anda mampu membayangkan sekeping cek bernilai 1 juta, nampaklah sedikit hebatnya...Namun, bolehkan anda mendapatkan sekeping cek bernilai RM1 juta sekarang? Kalau sejuta rupiah baik tak payah!

Saya ada satu magik yang ingin dikongsi pada malam ini. Magik ini boleh dilakukan oleh sesiapa saja, tak kira pangkat dan usia. Tak kira darjat atau bangsa, tak kira kaya atau kedana. Magik yang saya maksudkan hanyalah dengan menulis sekeping 'skrip kehidupan'. Saya ingin cadangkan semua pembaca budiman menulis cita-cita dan hajat anda di atas sekeping kertas (lebih molek jika anda print sahaja). Skrip kehidupan bukanlah satu penulisan kreatif yang perlu difikir-fikir sampai pecah kepala.

Anda pasti punyai hajat atau cita-cita samada dalam kerjaya, kesihatan, kewangan, ibadah dan lain-lainnya. Tulis sajalah cita-cita tersebut di atas sekeping kertas, laminatenya bebaik dan simpanlah di dalam dompet anda. Saya telah melakukannya sejak mendapat ilmu ini daripada Prof Dr Muhaya Mohamad. Alhamdulillah tak sampai pun setahun, hampir separuh perkara yang ditulis telah termakbul. Saya mungkin sekadar mampu bermimpi untuk melakukan semua itu sebelum mendapat ilmu ini. Harapnya amalan semudah ini mampu dipanjang-panjangkan oleh pembaca budiman. Jika ingin melakukan magis, jangan berlengah menulis skrip kehidupan anda.

Kertas bukan sebarang kertas, kertas ditulis barang dicita. Pantas bukan sebarang pantas, pantas dek kerana skripnya diterima...ameen. Wassalam.

No comments: