Thursday, February 24, 2011

Memberi tanpa syarat...

Salam buat semua,

Saya mulai posting kali ini dengan satu soalan ringkas. Jika anda diberi pilihan untuk menerima RM1000 atau menderma dengan jumlah yang sama, mana satu pilihan anda? Saya sendiri lebih condong untuk menerima dari menderma...Adakah saya tersalah pilih? Adakah saya punyai pilihan yang lebih baik? Sejauh manakah kita menerima konsep "tangan di atas lebih baik dari tangan di bawah"? Secara jujurnya saya tak mampu nak berkongsi jawapan bagi beberapa soalan ringkas ini...

Cadangan saya kepada pembaca budiman, sila tonton video klip di bawah. Anda tentu sahaja mengenali Prof Dr Muhaya yang cukup popular di dalam siri rancangan di RTM, Astro Oasis dan Radio IKIM. Rasanya jawapan beliau lebih mudah dan ringkas untuk difahami bersama. Kepada yang berminat, selamat bersiaran...Wassalam.



No comments: