Sunday, February 13, 2011

Lagu Buat Kekasih...

Salam semua,

Sehari dua ini kecoh satu Malaysia membincangkan Hari Kekasih yang umum mengetahui ia diraikan di seluruh dunia tanggal 14 Februari. Buat julung kalinya juga pihak berwajib membuat kempen besar-besaran menolak sebarang keraian terhadap tarikh ini. Malah pihak media massa juga tidak ketinggalan untuk bersama-sama di dalam kempen menolak keraian hari kekasih, menakjubkan! Biar apa yang tersirat, biar apa pun muslihat, biar dihujani pelbagai pendapat, biar pun ramai yang merasa 'ketat', biarkanlah...Terimalah apa yang bermanfaat dan yang berberkat.


Cerita di Tanah Suci

Sejak pulang dari tanah suci, saya sering ditanya perasaan semasa berhadapan Kaabah. Saya sebenarnya sukar menjawab soalan sebegini kerana ada perkara yang patut dan yang tidak patut diceritakan kepada khalayak. Namun secara jujurnya, hati saya lebih terkesan apabila menziarahi makam Nabi SAW di Madinah. Mudah-mudahan Allah akan menjemput saya sekeluarga untuk kembali ke sana memperbaiki sebarang kekurangan yang ada disamping dapat lagi menziarah makam kekasih yang tercinta, bersama dua sahabatnya yang mulia.

Terasa kerdil bila berhadapannya, terasa malu untuk menyapa, sungguhlah mulia insan yang dipilih bersama, bersama hingga ke akhir nyawa, disemadikan pada pula di makam bertiga...

No comments: