Tuesday, July 14, 2009

Steve Jobs yang pandai bersembang..

Salam semua...

Saya baru sahaja selesai menjalani satu latihan untuk menjadi 'Trainer' sepanjang minggu lepas. Selesai latihan, saya mula membelek-belek di You Tube perihal mereka yang pakar dalam bidang ini...maksud saya pakar sembang! Pakar sembang ini jauh bezanya dengan mereka yang sembang kemaih (cakap besar) mahupun yang loyar buruk (merapu).

Antara pakar (sembang) penyampai yang saya maksudkan adalah Steve Jobs, peneraju Apple Inc. Biarpun saya bukanlah penggemar mahupun pembeli 'gadget' keluaran Apple, namun teknik penyampaian CEO nya sesuatu yang perlu saya pelajari.

Silalah tonton klip di bawah untuk belajar beberapa teknik penyampaian berkesan daripada beliau...sekian wassalam.



3 comments:

Shahar M. Shariffudin said...

kalau berminat layarilah laman blog ini juga.. untuk tips-tips 'presentaion'...

Shahar M. Shariffudin said...

ini laman blognya presentationzen.blogs.com...

Abu Alfateh said...

T.Kasih no bro Shahar...boleh jugak buat modai nanti.