Tuesday, March 17, 2009

Virus adalah Jin....?


Salam semua...

Melihat tajuk posting kali ini boleh membuatkan sebahagian pembaca abu alfateh tejatuh kerusi. Manakan tidaknyer, sekali imbas saya seolahnya sedang membuat fatwa baru. Apa hal pulaknya jin, syaitan, hantu dan jembalang ini nak dikaitkan dengan virus, bakteria, kuman dan penyakit manusia ni...Dah terlebih zikir ke bapaknya si Fateh ni? Emmmm..bukan saya yang kata ye, saya sekadar mengulang apa yang dikatakan oleh pihak yang lebih maklum.

Sebenarnya minggu lepas saya berkesempatan mengikuti ceramah perubatan Islam di pejabat. Maka dari situlah juga dibahaskan betapa penyakit manusia yang di diagnos secara fizikal di hospital ini juga ada kaitannya dengan jin dan syaitan. Malah penceramah dengan penuh yakin turut menyamakan virus komputer juga katanya diilhamkan oleh jin. (Hal ini akan disambung pada posting berikutnya Insya Allah). Jika pembaca ingin mengetahui dengan lebih lanjut, silalah melawat sendiri laman web MORAPIS EDAR sebagai rujukan yang lebih sohihhhhhh..(bak kata ustaz gen Y).

Sejujurnya, saya tak kisahkan sangat samada anda percaya atau tidak dengan kenyataan tersebut. Sebabnya...saya sendiri pernah berfikiran sedemikian sejak beberapa tahun lepas, biarpun hakikat kebenarannya taklah mengujakan sangat. Namun perkaitan antara jin dan penyakit sebenarnya terlalu dekat untuk dibayangkan secara kasar. Jin menyerang menusia mengikut saluran darah, virus juga sama. Jin makan lebihan makanan, bakteria juga sedemikian. Jin boleh membuatkan ketidakseimbangan di dsalam badan, itulah juga tugas penyakit. Maka sifir mudahnya, jin dan rakan-rakan mungkin ada kaitannya dengan penyakit fizikal. Malah lebih kurang 10 tahun lepas, saya pernah terbaca di dalam akhbar Utusan Malaysia kisah seorang banduan yang dijangkiti virus AIDS sembuh hanya dengan solat hajat!! Jin (virus HIV) dah lari la kut....

Cukuplah dahulu sebagai pendahuluan, Insya Allah jika ada kelapangan nanti akan saya usahakan sedikt pencerahan berhubung tajuk ini seterusnya. Sekian dahulu wassalam.

No comments: