Monday, December 29, 2008

Hijrah ke Makan Angin...



Salam Hijrah buat semua..

Dah hampir 3 minggu blog ini sepi tanpa sebarang posting dek kerana penangan 'hijrah' ke bandar Pekan. Hari ini dengan penuh semangat saya cuba membelek blog dengan harapan untuk menghasilkan satu posting cerita lawan perang (PALAPES) . Namun hajat tak kesampaian lagi, cerita PALAPES terpaksa ditangguhkan buat sekian kalinya. Tak kena pulak rasanya saya nak berseronok suka dengan kisah silam di saat saudara seagama di Palestin gugur syahid angkara bom tentera Yahudi.

Saat duka buat umaat Islam di saat menyambut tahun baru Hijrah 1430, dan ia pastinya ini bukanlah duka yang terakhir. Seperti yang dijangka (oleh pengkaji Teori Konspirasi), Yahudi bakal memulakan beberapa siri peperangan baru setelah India meletup. Sasaran yang paling mudah...tak lain tak bukan negara Palestin. Selepas ini kita bakal melihat penglibatan negara uncle sam sebagai polis tak rasmi dunia dengan Presiden barunya .

Entah bila semua ini akan berubah, berubah dengan semangat 'hijrah'. Mungkin sahaja majoriti umat Islam lebih suka 'makan angin' daripada berhijrah...Tambahan pula dengan kempen pilihanraya kecil bakal bermula, angin yang dimakan pastinya tambah berkepul-kepul. Berhijah adalah ibadah, dan hijrah juga adalah sunnah...Samada kita sedar atau tidak, kita juga sedang berhijrah ke pengakhir umur dunia ini. Semakin hampir kita dengan umur dunia, semakin gawat jadinya. Bagi mereka yang masih makan angin inilah masanya untuk berhenti sejenak dan pikirkan sendiri, "bila lagi aku nak berhijrah?". Sekian dahulu, moga kita diberkati Allah hendaknya, ameen.....wassalam.

No comments: