Sunday, December 6, 2009

Hidup Adalah PR - Episod 3

Salam buat semua...

Dah dua kali kisah PR menjadi pilihan saya, bukan niat nak tunjuk 'terra'sekadar berkongsi cerita. Kepada anda yang masih belum cukup yakin, satu lagi kisah saya akan kongsikan berkenaan kejayaan manusia biasa dengan PR yang luar biasa. Dengan PR yang baik, beliau dan rakan-rakan telah berjaya menubuhkan sebuah syarikat yang kini menerajui bidang IT iaitu Microsoft.

Tentu sekali semua yang membaca blog ini kenal pengasas Microsoft yang sekali pandang sahaja dah tampak jelas muka 'geek'nya . Saya bukanlah pengkagum manusia yang bernama Bill Gates ini, namun agak seronok juga menjejaki kisah peribadi beliau daripada seorang 'geek' menjadi jutawan beliana....

Untuk meringkaskan cerita, saya syorkan semua pembaca sila lawati kisah beliau dan rakan-rakan di sini. Al-kisahnya sekumpulan anak muda dengan PR yang cukup baik dan keyakinan tinggi telah di'sedekahkan' perisian penting daripada syarikat Xerox dan Apple Inc. (Biarpun mereka selepas itu telah menciplak perisian tersebut). Kecemerlangan PRlah yang sebenarnya telah mengubah Microsoft daripada sebuah syarikat cap ayam kepada peneraju bidang IT sehingga kini. Anda masih tak percaya? Saksikanlah sendiri keseluruhan di bawah...Sekian dahulu wassalam.


Petikan daripada filem Pirates of Silicon Valley:

No comments: