Saturday, June 4, 2011

'Badak' dalam kehidupanku

Salam semua,

Posting kali ini lebih bersifat santai setelah sedikit teruja melihat keputusan pemilihan parti PAS yang baru selesai hari ini. Saya sekadar ingin berkongsi cerita betapa secara kebetulan perkataan 'badak' muncul dalam hidup saya terutamanya sejak akhir-akhir ini.

Arwah ayah saya berasal dari satu kawasan di sekitar pekan Kanchut di Alor Setar yang dinamakan Tambang Badak. Hal ini berlaku telah lebih 40 tahun yang lalu. Sehinggalah 2 tahun lepas, saya ditakdirkan menetap di Kuantan di satu tempat yang bernama Permatang Badak. Setelah mendapat jawatan baru di Terengganu, saya ditakdirkan pula menetap di satu kawasan di pinggir Kuala Terengganu yang dinamakan Gong Badak. Kalu tak silap sayalah, ketiga-tiga istilah nama tempat ini maksudnya adalah sama sahaja...Entahlah banyak la pula badaknya yer. Secara kebetulan juga, 'kuih segera' kegemaran saya juga adalah cucuq badak!

Sekian dahulu posting santai malam ini. Tahniah kepada Abang Mat, dan saya doakan muga kekalahan Ustaz Tn Ibrahim Tn Man bertukar menjadi titik lonjakan buat beliau untuk mengemudi parti PAS satu hari nanti, Insya Allah, Ameen.

No comments: