Tuesday, September 28, 2010

Jadi Ketua atau Ketuat?

Salam Syawal,

Hari ini emosi saya agak terganggu dek kerana ada keputusan Sang Ketua yang membelakangkan keputusan mesyuarat. Saya naik angin, berangin dan mula memikir nak belasah orang yang akainya "sekupang tak cukup seringgit". Dah lama ayat tu tak digunakan, sejak saya meninggalkan Pulau Mutiara.

Biarpun isunya kecil sahaja, tetapi memandangkan hal ini melibatkan integriti dan kepercayaan orang ramai, saya mengamuk. Saya menyampah dan menyumpah seharian. Geramnya kerana ada manusia yang beriya-iya panggil mesyuarat, cakap berlipat-lipat, akhirnya lain pulak yang dibuat. Ini ketua ka ketuat?

Jadi ketua kalanya mudah, cakap saja kerja dah sudah, orang lain yang bersusah-payah, penat lelah langsung tak endah, janji bonus bertambah-tambah...Nasiblah kamu wahai si kuli, cakap benar pun tak dipeduli, sepak terajang mainan rasmi, muka tebal asyik diperli, korbou pon mampuih kalu macam nie...

Cukuplah sikit saya bermadah, nak cakap lebih nanti disanggah, pemimpin ikhlas menjalankan amanah, pemimpin culas buleh paedahhh! Wassalam


1 comment:

Abu Alfateh said...

Wah...itu macam pon boleh jugak no.